H. Gārdners intelektu iedala astoņos dažādos veidos. Turpinājumā skatiet izteiktākās izpausmes katram no tiem.
Valodnieciskais:
- vārdu jēgas izpratne;
- mutiska/ rakstiska valoda;
- spēj pārliecināt citus;
- izprot zemtekstu;
- iegaumē vārdisku informāciju;
- interese par literatūru.
Ķermeņa – kustību:
- ķermeņa saprašana, sajušana;
- pantomīmas spējas;
- kustību kontrole;
- prāta un ķermeņa saistība;
- taustes, pieskares jutība.
Loģiski matemātiskais:
- spēja lietot abstraktus simbolus;
- slēpto sakarību izpratne;
- cēloņu un seku izpratne;
- sarežģītu aprēķinu veikšana;
- loģiskums, sistemātiskums, skaidrība;
- zinātniski pamatotu secinājumu veikšana.
Muzikālais:
- spēja atcerēties melodiju, ritmu;
- mūzikas izpratne;
- skaņu uztveres jutība;
- melodiju kompnēšana;
- toņu kvalitātes atšķiršana;
- cilvēku balsu uztveres jutība.
Vizuāli telpiskais:
- spēj vizualizēt tēlus;
- precīza uztvere no dažādiem skatupunktiem;
- telpisko attiecību izpratne;
- grafiski attēlojumi;
- orientēšanās telpā;
- krāsu, formu uztveres jutība.
Saskarsmes (ekstravertais, interpersonālais):
- verbālā, neverbālā komunikācija
- empātija
- ievēro citu cilvēku atšķirības
- darbojas komandā
- žestu, mīmikas jutība
- “cilvēku pazīšana”
Pašizpratnes (intravertais, intrapersonālais):
- savu sajūtu apzināšanās, izpratne;
- prāta koncentrācija;
- iespēju, ierobežojumu apzināšanās;
- adekvāts paštēls;
- sevis disciplinēšana;
- patstāvība.
Dabaszinātniskais:
- spēj atpazīt un klasificēt;
- dabas parādību novērošana;
- dažādu ikdienas piederumu atšķiršana pēc zīmoliem;
- dabas objektu kolekcionēšana.
Attēla resurss: raconteur.net
Informācijas resurss: Maksimālu smadzeņu potenciālu katrai stundai Skolu atbalsta punkts.// Vēstis skolai, 03.2001.