17. marts, 2016

Vai Jūs spējiet atšķirt skaņu nianses?

Maņas rada cilvēkiem spēcīgas atmiņas. Konkrēts maņu stimuls var atsaukt atmiņā kādu lietu, notikumu, vietu. Atklāts, ka multimodālai maņu stimulācijai ir spēcīga iedarbība. To izmanto mārketingā, lai radītu efektīvu pieredzi. Sensorā arhitektūra – stratēģiska, zinātniska projektēšana, kas ietekmē cilvēku maņas, radot neaizmirstamu pieredzi.
Lielbritānijas kompānija “Condiment Junkie” aicināja cilvēkiem noteikt skaņu, ielejot dažādos traukos aukstu vai karstu ūdeni. Kompānija specializējusies reklāmu skaņu dizaina izstrādē. Pašlaik “Condiment Junkie” vēlas uzlabot skaņu dizainu dzērienu reklāmās. Tika veikta izpēte par to, cik cilvēki (procentuāli) atšķir silta (tēja) un auksta (ūdens) šķidruma ieliešanas skaņu traukos. Piemēram, “Twinings Tea”reklāmā.
96 % cilvēku varēja noteikt šķidruma temperatūras atšķirību tikai pēc skaņas.
Video reklāmai ar dažādu skaņu niansēm.
Šķidrumu liešanas audio ieraksti.
Attēla resurss: https://soundcloud.com/condiment-junkie
Literatūras avots: 
http://www.npr.org/2014/07/05/328842704/