29. oktobris, 2020

Sarunas centrā ar dzirdes aparātu. Tas ir iespējams!

Šis ir izaicinājumu pilns laiks visiem, it īpaši cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. Ņemot vērā to, ka lielākoties publiskās vietās cilvēkiem ir jānēsā sejas aizsargmaskas un to, ka cilvēkiem ar sliktu dzirdi ir ļoti būtiski redzēt runātāja mutes kustības, saziņa var būt apgrūtinoša.

Visbiežāk no dzirdes pasliktināšanās cieš cilvēki mūža otrajā pusē. Statistika liecina, ka 50-60 gadu vecumā pavājināta dzirde ir aptuveni 20% cilvēku, 60 -70 gadu vecumā – ap 30%, bet pēc 70 gadiem šī problēma skar jau 40% cilvēku. Dzirdes traucējumi parasti progresē un ietekmē cilvēka vispārejo veselību un socializāciju. Vienlaikus dzirdes aparātu ražotāji seko līdzi gan augšupejošai statistikai, gan pirkšanas paradumiem kopumā. Tie kļūst digitalizēti, attālināti, nodrošinot pēc iespējas īsāku brīdi problēmu risināšanai vai savstarpējai komunikācijai. 

Jau kādu laiku arī Latvijā ir pieejami inovatīvie Kanādas ražotāja Unitron digitālie dzirdes aparāti – Discover Next platformā. Šajos dzirdes aparātos izmantotā tehnoloģija nodrošina klientiem uzlabotu sapratni, kas runā, no kuras puses runā un palīdz sadzirdēt/ sajust pat runātāja intonāciju, tādā veidā nodrošinot lielāku izpratni par pateikto vārdu nozīmi. Tāpat šie dzirdes aparāti nodrošina labāku dzirdamību trokšņainā vidē, kā arī padara vieglāk saprotamus tos vārdus, kas tiek izteikti klusināti vai maigākā tonī. Atsevišķos modeļos ir iebūvēti uztvērēji, ko savienojot ar speciālu ierīci  – mikrofonu Roger Direct, skaņa  no runātāja nonāk cilvēka dzirdes aparātā, arī no dažādiem virzieniem, attālumiem, kas var būt noderīgi cilvēkiem ar nopietniem traucējumiem. Pateicoties iepriekšminētajam, pacientam ir lielāka iespēja veiksmīgi mijiedarboties sarunas laikā ar citiem sarunu biedriem.

Kā vēl vienu priekšrocību var minēt iespēju šos dzirdes aparātus pielāgot attālināti. Tas nozīmē, ka turpmāk pacientam nebūs obligāti jāierodas dzirdes centrā, lai atkāroti pieregulētu iestatījumus, kā tas ir raksturīgi dzirdes aparātiem. Turpmāk speciālists to varēs izdarīt attālināti, protams, ar klienta piekrišanu, izmantojot klienta viedtālruni.

Jāsaka, ka veselības problēmas nav vienīgais šķērslis, kas liedz cilvēkiem laikus ierasties dzirdes centros, lai pielāgotu, uzlabotu dzirdes aparātu dzirdamību. Tas var būt gan attālums, gan pieejamība, gan aizņemtība, gan arī šāda situācija, kāda patreiz ir valstī un visā pasaulē. Kopumā attālinātā dzirdes aparātu regulēšana nodrošina elastīgu un vieglu turpmāko sadarbību ar dzirdes aprūpes speciālistu.

Tāpat jaunie dzirdes aparāti caur Blouetooth ir savienojami praktiski ar jebkuru viedierīci – telefonu, planšeti vai datoru. Turklāt Discover Next dzirdes aparāti nodrošina to, ka mobilo telefonu var izmantot brīvroku režīmā, ļaujot atbildēt uz telefona zvanu, nospiežot pogu uz dzirdes aparāta.

Sertificētā ārstniecības iestāde “Dzirdes Sistēmas” darbojas kopš 2013. gada, piedāvājot pacientiem digitālos dzirdes aparātus no vadošajiem ražotājiem “Unitron”, “Audio Service”. Tāpat augsti kvalificēti speciālisti veic dzirdes pārbaudi – audiometriju, precīzu dzirdes pārbaudi, no kā, lielā mērā, ir atkarīga veiksmīgāka dzirdes aparāta pielāgošana.